28 listopadu 2017

S americkou vlajkou na klopě!

Moje šílená drzost: Po druhé světové válce si dát na klopu US-Americkou spojeneckou vlajku! Netušil jsem tehdy, že jako rudý šátek vydráždí býka, stejně tak do ruda rozdráždí vola, vlajka našeho spojence Ameriky... Proč?

Toto jsem pochopil v roce 1949, tedy asi rok po komunistickém puči v únoru 1948, kdy mi šlo na šestnáctý rok...
Od konce války jsem stále potkával všude na ulicích i v tramvaji lidi s ruskou vlajkou na klopě a říkal jsem si, že ti Američané nás přece taky osvobodili, tak já budu zase nosit americkou vlajku na klopě, nehledě na to, že se mi ta americká mnohem víc líbí než ta ruská z rudé látky na trenýrky. Kde ji ale vzít? Všude, ve všech obchodech s odznaky měli jenom české a ruské vlajčičky, takže jsem byl nucen koupit si tu českou, ale ne na kovovém podkladu, nýbrž namalovanou na bílém plastu. Doma jsem pak  tu barvu odbrousil a na vzniklý bílý obdélníček jsem hustými vodovkami namaloval tu USA-vlajku sám! Byla to práce nimravá, ale jelikož mě od dětství malování bavilo, povedlo se mi to!

Aby se to určitě nedalo smýt, jako vodovka, natřel jsem celý tento odznáček průhledným nitrolakem a připevnil jsem si ho hrdě na klopu. Tenkrát jsem stále nosil to jediné sako a kravatu a ten upevňovací ohebný špendlík jsem na spodní straně klopy ohnul nahoru tak, aby odznáček nešel vytáhnout nebo ukrást. Pár dní jsem s tím tak docela spokojeně chodil do školy (gymnasium v Truhlářské) i všude po Praze, ale nic zvláštního se nedělo - až jednoho krásného dne se stalo nečekané překvapení: 

Chodil jsem z té naší školy okolo nádraží Masa-rykova, odtud jsem zamířil k Jindřišské věži.  
V Dlážděné ulici se přede mnou zarazil nějaký komunista, už od vzhledu blbec a začal na mne řvát: "Co to máš na klopě a proč s tím takhle drze a nepřátelsky a sprostě  provokuješ?"

"To je Váš omyl, pane, já nosím vlajku našich osvoboditelů Američanů a to není žádná provokace! Tak jako, že není provokace nosit vlajky ruské!" Chlap zrudnul jako ředkvička a chtěl mi ihned odznak vytrhnout, jenže ono to nešlo. Teprve až po asi pěti marných škubech přišel na ten ohnutý špendlík, narovnal si ho,  odznak mi sprostě vytáhl z klopy a načež ho s odporem vhodil do nejbližšího kanálu a zhnuseně si odplivl...
Moje piplavá práce  s namalováním odznáčku byla sice v čudu, ale mé ujištění, že tuto stranu nikdy volit nebudu, jsem dodržel dodnes...! (tak tomu je už 74 let!)

 Jeho nenávistí zakrnělému mozku se zřejmě ulevilo, ještě jednou mi zahrozil pěstí a pak šťasten ve své přiblblosti, spokojeně, odcházel. A takoví fanatici (tedy nikoliv všichni, jenom někteří), nám vládnou ještě dnes, aniž by byli kdy nějak potrestáni. Smířili jsme se s tím, ovšem já osobně, nechápu jejich voliče, jestli těm to aspoň trochu, po tolika letech, dochází...?

6 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

To sis docela dost troufnul, soudím. Já mám vzpomínky až pozdější, zlatá šedesátá byla uvolněnější ... NULI

Mirek Toms řekl(a)...

Já jsem dělal blbýho (to mi jde), NULI, oni si s tím ti "kovaní" nevěděli rady. Já jsem dokonce na technice se naivně zeptal při výuce marx-leninismu v době procesu se Slánským toto: "Když bylo možné, že na nejvyšší funkci v KSČ se dostal takový agent imperialismu Slánský, tak co když se třeba za nějaký čas zjistí, že i Gottwald je agentem...?"
To způsobilo poprask v posluchárně, a já byl něco jako Švejk...

Anonymní řekl(a)...

Nosím vlajku, našich osvoboditelů! :-)) Tys byl Míro, pěkný kvítko. To "švejkování", byl výborný nápad, Švejk si pod rouškou naivity dovolil říct i spoustu hodně nepřijemných věcí a přitom, ho měli svým způsobem, rádi úplně všichni.
Hezký, sluníčkový den, Jarka.

Mirek Toms řekl(a)...

Švejkování, to našemu národu jde, hlavně tehdy, když je blbost u moci...

Anonymní řekl(a)...

Pane Toms, máte můj obdiv, že jste v těch dobách temna dokázal na americkou vlajku vůbec pomyslet, natož ji nosit. Já už asi rok nosím tento odznak a zatím mi ho nikdo nechtěl vytrhnout (ale, ani dvacet let po Sametu, bych se nedivil, kdyby k tomu někdy došlo, v této zemi je totiž ještě spousta úplných debilů): http://www.militaryrange.com/odznaky-hodnosti/odznak-vlajka-usa-zlata

Přeji Vám vše dobré,
Michal

Mirek Toms řekl(a)...

Pane Michale,
o deset let později, děkuji za Váš komentář, nevím, jak s mi to stalo, že jsem si toho nevšiml dříve, ale vězte, že má pro mě stále stejnou cenu, ve smyslu protibolševickému myšlení...
Zdraví Vás Mirek, prodělavši Corona virus...!